Monday, May 11, 2009

[ Update ] - Gambo Sabah

sme gambo2 ni dr camera Maro..
ketiga2 gambo ni di-amek waktu kat Sabah..


ada gaya tak aku mnyumpit?
lps ni sape degil2, aku sumpit je~!


sibaek aku pakai ju putih, klo tk, sm je ngn patung2 tu..


jangan marah ye..
but diz boy is cute~
hahahahah~


-----------------------------------------------------------------

aku nk bt 2 entry dlm 1 ms.. hehhehehe~ mls nk wat entry baru..


ape entry aku nk tulis?
luahan rs?
share gmbr?
psl Fiancee aku?
psl HOT?
psl FARA?
psl family?
psl kawan2 aku?

nope.. salah2.. sume salah..
kali ni aku nk cite psl sukan kegemaran aku
FUTSAL~!

ape itu futsal?
kalo tatau, mayb korg lahir zmn Paleolitik..
sendiri google je ar..

lgpun aku nk cite psl plibatan aku dlm sukan ni
bkn nk cite undang2 futsal atau sejarah futsal

begini alkisahnye....

zmn skolah2 dl, mn de futsal..
aku skolah luar bandar..
mmg futsal ni tak glemer lagi zmn tu
so, aku main bola pdg je ngn adik2 aku..
rmai org pandang aku kt padang astaka tu
sbb aku budak pompuan yg sibuk nk main bola sepak..
kt kawasan luar bandar, pd waktu itu,
mmg org pandang slack la jugak
tapi aku tau,
diorg sbnrnya nk join aku main
cuma diorg segan2 katak puru je..
ahaks~

nk pndang slack ke senget ke
aku pduli ape
aku bukan pakai duit dia pun
aku sepak tak pakai kaki dia pun
aku tanduk bola tak pakai kepala dia pun..

aku sendiri tak ingt sape yg mula2 ajk aku main futsal
tapi seingt aku waktu tu aku keje ngn Vads
kemungkinan si Mona yg ajk aku.. seingt aku a
aku ape lagi
bagai aizuemi dpt KFC,
gumbira jiwa raga aku..
tanpa rasa segan silu, aku join diorg..

main time tu, agk main2 ar
tapi tak kisah ar..
as long as aku dpt sepak bola..
dan kepuasan bila jaringkn gol

pastu,
aku da tak keje ngn Vads
pindah ke Imatera
aku smpt main sekali dua je

sampailah suatu ketika
FunCorner sibuk nk hntr team utk Futsal 3R..
di sini segalanya berubah
aku start aktif futsal

tiap2 ahad aku da join geng yg wakil team FC
di Sport Planet Subang..
banyak aku belajar esp tntang teknik / cara yg betul
tak mcm mula2 aku main, aku main taram je..

1 1 aku pelajari
smpkan aku join diorg masuk tournament..
sonot.. tapi 1st time aku msk tournament,
otak aku beku.. rasa nk gelak..
mcm xcaye.. aku betul2 ade ats padang..

tq geng d'boonch..

skrg ni,
aku masih lagi main futsal..
aku cuba utk perbaiki corak pmainan aku
dari hari ke hari..

aku tatau brapa lama lagi aku akn involve dlm dunia futsal ni..
mungkinkah kasut aku akan digantung..
or dijual di ebay.com.my?
aku sendiri pun tatau~

kita tunggu dan lihat je ar..

14 comments:

eT said...

mungkin sampai ko kawen nnti pastu ada org dlm powut ekau tu...itu jam kompem ko xmain futsal dah..huhu

miezaniera said...

yezza sokong et..so kali ni pastikan ko main puas2 kasi harum nama uitm ok.chaiyuk2.

.:me insan biasa:. said...

nyumpit tu kena ka dak??
jgn gaya jer..huhuhu
latih sepak penjuru byk2 sikit tau...
kasi bocor diaorg punya gol..
huhu

Stan Kairez said...

Apsal klau dah kawin n ada anak kna stop futsal plak? Kn futsal tue satu riadah yg menyihatkan badan.

eT said...

bukan stop futsal la...xmain futsal time ada org dlm powut jek...huhu

miezaniera said...

yezza betui tu et,cane nk main kalo perut tu dh mmboyot kan kan kan dan kan lagi hehehe

Sarah Syazwani said...

kalu perut da boyot...nt org igt perut tu bola lak..kes naya jek..hahaha

aizuemi said...

ye kawan2.. ku fahami maksud kalian..

ye.. mmg kena gantng kasut kalo kandungan di dalam perut..

ye la.. tgk la pd ms akan datang, bagaimana komitmen..

Ermalina said...

huish.. pasangan romantis.. hahaha :P
xde org jeles ko amik gmbo ngan budak tu? hehe

aizuemi said...

tatau ar org tu jeles ke tak? hahahha.. nnt aku amek gambo peluk dia plak~

Aen cHAn said...

kakak kalau jual kat ebay ada org nak beli ke?
hehe
eh btw saya link kakak ye??

aizuemi said...

hehehe.. ye la adek.. tau la kasut ku sudah brape season digunakan..

adek nk link.. link la.. tak kisah.. tq sbb sudi nk link blog kakak yg ntah pape nih.. :P

pejal82 said...

dah lama tak tgk ko main futsal nie..dgr2 dah terer...bagus2...

aizuemi said...

mn plak ko dgr da terrer ni? ko silap org kot..