Tuesday, April 28, 2009

Jom Bekerja Sambil Melancong~

19 - 22hb April yang lepas.. aku, maro, yana dan sarah ditugaskan utk demo Sistem eHep si UiTM Kampus Kota Kinabalu.. 

Malam pertama kami di sana.. kami hanya pegi makan ikan bakar di sebalah pasar Filipino.. dan aku berkenalan dengan 1 jenis makanan = Piyutu @ Putu.. Harganya murah je.. RM0.50.. tapi gambar aku tak snap.. sbb ... tak hengat.. fokus perut lapo nk mengketedarah je.. ahaks~


Hari kedua kami di Kota Kinabalu.. sepanjang hari kami kasi abes modul eKolej dan eNR.. pada malamnya.. kami keluar jam 7mlm ke Pasar Kg Air.. Apa hasil yang kami dapat daripada Kg Air.. tgk gambo kat bawah nih~


00
Kuasa Wanita dlm bab bershopping~!

lepas2 amek gambo tu, aktiviti kitorg layan movie.. Slumdog Millionaire.. keempat2 kami gagal dalam misi menghabiskan movie tu.. dan ngantuk ar.. aku paling last tido.. tapi tak sedar da time tu kul bape.. ahaks~


hari ketiga.. kami meneruskan perjuangan kami dalam urusan ePPKP.. Presentation paling sempoi.. dan selepas tu.. aku bleh pow PM Roslan.. aku suh dia blnje kitorg makan.. ahaks~ apo lagi.. g mkn Lokan Bakar dan Kelapa Puding.. En Jabbar pun folow kitorg.. cayo lah~ mmg sempoi la prof.. ahaks~ gambar ade dlm camera Sarah..


petangnya, kami ke Monsopiad Cultural Village.. mmg seronot.. part paling best, maro kena buli dgn mamat bersumpit.. ahaks~ jom layan gambo.. 


01

07

02


08


pulangnya dari Monsopiad Village, kitorg turun ke KK lagi skali.. Kali ni kitorg serbu pasar beli ikan kering / udang kering.. ingatkan aku da takde ape nk beli, call2 ummi.. ummi cakap beli la udang kering.. hehehe~ then g jalan2 pasar malam dpn psr filipino.. cari makan di 1 gerai ikan bakar kat area2 situ jugak, cam biasa aku musti pekena ikan bakar + piyutu.. lazat.. enak.. nyum2.. 


balek je dari makan2.. lepak kat bilik dan aku rasa aku tidur awal.. nk wat camne.. tak larat beb.. Zzzzz... ( tanpa aku pedulikan bdk2 bertiga tu... )


Hari keempat merangkap hari terakhir kami.. Kami dibawa ke beberapa tempat berhampiran dengan Gunung Kinabalu.. Tak larat nak cite.. aku share gambar2 je a... Yang penting.. Kami suke dgn suasana Bekerja Sambil Berhibur~!



09

10

11

12

14

13

15

Sebelum dihantar pulang ke KKIA, kami sempat melantak Lokan Bakar dan Kelapa Puding sekali lagi.. Sarah mem'pose'kan diri di depan Gerai Bersamamu

16


Inilah gambar kami berempat yg agak2 sengal menjelajah Kota Kinabalu... Yana (paling kiri) dan Maro (paling kanan) adalah insan2 yg hampir tidak dapat pulang ke Semenanjung akibat tidak mengambil slip masuk Sabah.. ahaks~ tq to Bro yg jaga kaunter sbb berikan pelepasan kepada budak 2 orang nih.. hehehehhe~

18


p/s : gambar load kemungkinan agk lambat kot.. tapi sabarlah menunggu kawan2.. enjoy the pix.. 

9 comments:

Stan Kairez said...

Pengajaran utk Maro & Yana. Jgn ingt nk masuk Sabah & Swk cam nk gi Tganu yerk! Itukan syarat sempena pembentukan Malaysia. Gi baca buku sejarah balik. Ahak! ( Jgn mrh yerk?)

pejal82 said...

gambo cantik!!!!!!!!!!tempat cantik!!!semua cantik!!!!

Hazniza Zin said...

suke gmbr2 pemandangan ... especially gmbr FARMCOW .. hahaha .. bukan2 .. gmbr lembu tu .. nape tak dok atas lembu tu .. hehe .. thrill skit .. :P :D

Unknown said...

zue...gmbar cantik!!!!...

aizuemi said...

fazil
ahaks~ siap la kang kena bako ngn yana n maro..

pejal
tq pejal.. mmg cantek.. dan yg pastinya, kami yg dlm gambo tu pun cantek.. wakakkakakka~

iejat
kitorg nk masuk farmcow tu.. tp dia lom bukak n kena bayar rm3 utk tgk lembu2 tu.. kampung sy pun bnyk lembu arrrrr~ ahaks~

skyways
tq kak.. akhirnya da tau cara haplod gmbr supaya tak pecah2 pixel.. kihkihkih~

yana said...

cik fazil yg kam...(nk tau per singkatan kam...rjk cik zue kta), byk laa ko nyer cntk ek...aku sajer jer nk merasa lpk kt sna lagik tp bro tuh lps laa plak..hehe

mays said...

waaa...seronot nyer!!!
makan..makan..jalan..jalan..bergambor =D

Unknown said...

wah bestnyaa... aku jugak blom smpai lg hehe

pejal82 said...

esah...jom...dak2 engkar jom...