Sunday, February 27, 2011

[ Me ] - Saonah's!!! Jom Terjun Tiruk!!








amcam? nmpk cam sronot jer ley mandi sungai camni kan? kenangan terjun tiruk paling best adalah bersama kazen² ku a.k.a Cucu Saonah di zaman kegemilangan kami.. waktu tu blom ade komitmen kerja, komitmen keluarga mahupun komitman zaman persekolahan.. hahahha~ KERJA SEKOLAH? ape itu? Kitorg ske sgt lik kampung N9, sebab kami boleh buat ape kami suka.. tak kena marah pun.. hahhahaha~ 


pengalaman² yg aku ingat berkaitan dgn sungai di Kg Changgang, Johol, Negeri Sembilan ni.. 

1. Kitorg pernah terserempak dgn segerombolan BABI HUTAN.. sebab si ayem and along hafiz sibuk buat bunyik babi.. aaahh.. musti babi hutan tu ingat tu kengkawan dia.. tak pun signal yg ayem n along buat tu sebenarnya signal ajak perang .. ape lagi, kaki semua lari lajuk2 arrrr.. tak jejak tanah kami larik.. 


2. Aktiviti kutip siput sedot.. waaahh.. kumpulan kami diketuai oleh Angah Zulaika.. bawah batu selak, semua tempat ar kitorg selongkar.. dan itu pengalaman yg x kan aku lupakan.. baru aku tau habitat sipot yg selama ini aku sedot.. tapi.. yg bestnye.. da penoh 1 beg plastik kitorg kutip.. pastu bwk lik umah, alih2 semua org tanak tlg masakkan.. macik² kitorg buat dunno jer smbil mkn kuaci dpn tv.. tersadai jer la sipot2 tu .. huhuhu~ 


3. Encik Suami sy pun pernah mandi manda di sungai ini.. tp waktu tu dia belum bgelar encik tunang ataupun encik suami.. Dia telah menerima cabaran utk dtg ke kmpung aku, tanpa aku mberi sebarang direction.. pepandai la nak idup.. ko yg nak ngorat aku.. hahahhaha~ tahniah diucapkan sebab selamat sampai.. dan.. selamat jugak bergelar Encik Suami kepada sy.. Pesanan daripada penaja, sila belajar berenang.. hahahhaa~


4. Ni bukan kat sg kat kampung, tapi dekat2 ngn kampung, tak hengat lak namanya.. tapi waktu tu.. ade cam air terjun.. kitorg beratur ramai2... panjang2 macam ulat.. pastu turun reramai.. mmg saket ar montot mantop aku.. tapi.. mmg best arr... 2 3 4 kali... terbaek ar kazen2 aku nih!!!!!! Rinduk !!!!! Bile ar ag nak dpt peluang mandi manda cam kanak2 ribena agi.. huhuhuhuhuhuhuhuh~




Oke la.. sebenarnya aku da lama nak g mandi sungai nih.. aku tak dapat nak join family day PROKOM sebab ade game Futsal .. so, bile agknya nak g mandi sungai musim2 hujan ni ek? hehehheehehe~ 



6 comments:

syusye said...

ha ha ha seronok ronoknya..
jom la mandi sungai jom

Fadzil Musnin said...

Yezza...sy b'jya mncari kg Puan Isteri walaupun hnya berdasarkan alamat. hehehe~ Tp apa2 pun sy happy masa tue~

CintaZulaikha said...

halamak, seronoknya. teringat plak zaman muda mudi dlu..mandi sungai ngn cousin2...sungai pahang lagi tu..gila ke tak gila...hihi

Yong Zahura said...

Tentang bab-e tu aku ingat sangat2... giler kentang berlari dah macam hapa dah... hahaha~

Bab siput sedut tu, aku ingat pegi kutip.. aku ingat jugak bab makan masak lemak siput.. tapi aku tak ingat siapa yg masak...

haha.. besh, mmg besh!

aizuemi said...

sura
mmg syookkk.... jom jom

bear
tahniah..

zulaikha
hehehe.. mmg gilerk.. sg pahang takde boye ke?

yong
ade 2 kali g kutip siput sedut tu.. 1 ag yg kat sungai pe ntah, aku tak pegi sbb majuk.. alih2 korg cite blk awl sbb ade nmpk kayu yg cam rupe buaya tu.. hehehe~

Yong Zahura said...

haaa....
yang balik awal tu aku ingat...
ada sorang minah tu yg sound kayu tu macam "tutt"
terus pak busu marah, terus kena balik...
wakkakaka~~

*hang merajuk memang buruk*