Wednesday, October 06, 2010

[ Vacation ] - Kenangan Padang - Bukittinggi - DAY 02

oke.. sambungan...

sepanjang 1 malam, kami terasa malam itu sangat panjang.. awat la tak subuh² lagi nih. rasa cam da tdo lama da.. aduyaii... ingatkn aku je rasa camtu, tp kengkawan laen pun rasa perasaan yg sama.. breakfast jam 7.00 pagi.. pak pami & encik driver pikap kitorg jam 8.00 pagi... dan.. ayoh jalan² lagik~

salah satu contoh kedai kain yg diserbu secara rakusnya oleh kami..

indah dan chantek pemandangan di sini.. ikram kesorangan kerana dania dan ibu dania lepak dlm kete..

gambar waktu di Tasek Malinja.. tak nampak tasik?
hahahhaa.. saje je aku tak letak gambar tasik tu.. nak suh tgk kat blog org laen..

tatkala geng pompuan sedang melepak.. geng lelaki sedang...
tgk gambar di bawah...
:
:
:
:
:
V




mengadap matahari di depan Istano Basa Pagar Ruyung.. 
( Istana Besar Pagar Ruyung ) 

Lunch .. sgt lapar ketika ini.. tapi tetap maintain bila bergambar...



Istano Basa yang lebih terkenal dengan nama Istana Pagaruyung, adalah sebuah istana terletak di Batusangkar, Kabupaten Tanah Datar Sumatra Barat.
Untuk cerita selanjutnya, sila rujuk : Istano Basa Pagaruyung



salah satu tugu yang terdapat di sekitar Bukit Tinggi.. 


Maruku Pulut Hitam.. mula² tgk da ter horrornyer.. terus tak beli.. rasa pun tak..
ni kat kedai wat Pisang Sale + Kedai Kopi...
Aku tak minum kopi, tapi bebudak nih cakap kopi sini sangat sedap..
dan diorg minum guna kulit kayu manis...
contoh gambar cam minah kat bawah nih....
:
:
:
:
:
:
:
:
V






more stories :
et



14 comments:

Farihan said...

huuuiisssshhh sedap seh...

chucky said...

wow.......

Farihan said...

nie bukan tasik malinja nie tasik singgalang

aizuemi said...

maro A :
sedap ekk? sedap teh botol aku gaks.. hahahhahah~ nk suh pak pami belikan..

chuck :
^___^

maro B :
singgalang ek? tasek malinja yg kat kelok 44 tu ek?

miezaniera said...

haha...kt tmpt shopping tu wajib bawak kertas ngan pen ngan kalkulator...:p

miezaniera said...

alamak..miezaniera d atas dan ini adalah eT sebenarnyer...lupa plak ngah baca blog ko guna pc bai...hahaha...
sori tuan umah...:p

~eT~

aizuemi said...

Bai ( sebenarnya ET )
haah.. sume org kuarkan kertas n kalkulator.. heheheh~

ET ( guna nama bai )
hehehe.. tuan rumah tak kisah.. mn2 pun buley~

miezaniera said...

zue ( ni bai yg sebenarnye),
aku nk tny soklan yg sama lagi, dimana Qasrina masa kt tasik malinjou tu?

Eliss said...

qasrina asyik hilang ajer.dia pegi mana? aku plak tanya :p

aizuemi said...

bai ( yg ASLI )
aku pun tak sure.. rsnye anak ko ni kuat merayap ar.. ikut sape la nih..

elis
tu ar.. elok ko tny.. jom sama² konpiuskan diri~

Unknown said...

pasni ko leh baca versi
hajiikram

aizuemi said...

da baca.. tu versi ilmiah.. kihkihkih..

miezaniera said...

kuat merayap tu ikut kak zue dia lah hehehe

army4war said...

aku baru bca blog ko dr awal kemunculan day 1.. aku dah confuse day dah nie.. semua day adalah best.. ok tak komen aku hahah...