Tuesday, March 01, 2011

[ Me ] - Kalo da MALAS tu, ngaku jer ar...

1. Mereka yang tahu melakukan tetapi tidak mahu melakukannya.

2. Mereka yang boleh melakukan tetapi enggan untuk melakukannya.

3. Mereka yang berupaya melakukan tetapi tidak bersedia melakukannya.

4. Mereka yang sanggup melakukan tetapi engkar untuk melakukannya.

5. Mereka yang ditugaskan melakukan tetapi menolak untuk melakukannya.

6. Mereka yang berpeluang melakukan tetapi mencari alasan untuk tidak melakukannya.

7. Mereka yang diberi mudah untuk melakukan tetapi menganggap payah untuk melakukannya.

8. Mereka yang sedikit melakukan tetapi mendakwa banyak telah melakukannya.

9. Mereka yang biasa melakukan tetapi tetapi mengelak untuk melakukannya.

10. Mereka yang sering melakukan tetapi mendakwa tidak biasa melakukannya.

11. Mereka yang mahir melakukan tetapi mendakwa tidak pernah melakukannya.

12. Mereka yang ada asas tetapi tidak mahu mencuba untuk melakukannya.

13.Mereka yang sepatutnya melakukan tetapi mengelak untuk melakukannya.

14. Mereka yang berkelapangan tetapi mendakwa suntuk untuk melakukannya.

15. Mereka yang berdaya tetapi berpura pura tidak boleh melakukannya.






* nota tapak kaki : si pemalas mmg penuh dgn ALASAN..  * 




7 comments:

CintaZulaikha said...

halamak...akak pon dilanda malas sekarang...leh kta 80% kat ats tu ada kaitan ngn akak...uwaaaa...

aizuemi said...

haaa.. itulah kak.. sy pun sama.. sangat MALAS skrg ni..

nk bg motivation kat diri sendiri..

Ermalina said...

aku pun malas.. malas tuk update blog hehehee... :D

bgusla zue, bleh motivate aku jugak ni.. hihi.. tp berusahalah.. jgn malas solat.

aizuemi said...

baek kak esah.. heheheh~

syusye said...

mcm kak zue...=p

Anonymous said...

org yg byk alasan slalu malas org nyer..kehkeh..

aizuemi said...

sura
hahaha.. mmg pun.. aku ler tuh..

anon
mmg mmg.. da nmpk dpn mata da..