Thursday, March 10, 2011

[ Me ] - Fitness! Lemak! dan Buncit!


I know i am getting bigger and FATTER .. but .. ape yg aku perasan, bahagian² yg mbesar tidak sepatutnye membesar.. ahaks~ dan ape yg aku perasan, STRESS punca MAKAN LEWAT MALAM .. dan MAKAN LEWAT MALAM punca KEBULATAN aku.. ahaks~ 


i have to do sumthing .. bukan sy mau kurus, tapi sy mau sihat .. and definitely it is not only about FUTSAL .. hehehe~ kontrol makan .. ( walhal baru je g mlantak mapley kul 11 mlm ++  ) .. 



Proses Memantopkan Perut.. Iyah.. 1, 2, 3.... 100... fuuhhhhh~



OK OK

Gua tau gua tak konsisten bersenam.. Jangan bising2 pasal FUTSAL, sbb tu bersukan, bukan bersenam .. Aritu ade gaks wa pasang video aerobik, tapi aku takde la buat hari² .. kalo korang jenis malas sgt nk g jogging, juz buat je aerobik ni .. mula² mmg cam semak sket, tapi lama² cam best jerrr.. Aerobik ni kalo x silap aku utk kekuatan Jantung .. 


Sekali buat sit up .. jgn pulak korang tetiba g usha kat cermin .. dgn harapan perut buncit tu terus berkurang.. buat pumping 10x .. terus g usha dpn cermin, tgk ade muscle naek tak kat lengan tu.. ahaks~ jgn ar camtu weyyy.. kengkadang tu, dr segi fizikal x nmpk, tp dgn senaman, lemak korang kompem terbakor, otot pun berubah menjadi lebih kuat, keseimbangan badan meningkat dan fikiran pun akan lebih tenang.. ahaks~ da mcm pakar la plaks.. tp, itu knowledge yg boleh aku kongsi ar.. nk tau betul tak, tny org yg lebey pakar.. 


Selain tu, kalo korang perasan, kat taman² or tepi tasik ade disediakan peralatan² utk digunakan oleh kita utk bersenam .. kalo da jogging or walking tu, tetiba busan, singgah la sebentar.. tapi jgn la korang jadi giler plak smp mcm gambo bawoh nih.. da gabra org sebelah tgk.. buat le elok2.. kang jatuh menyusohkan org lain le plak.. 


OIiittt.. ni sawan barbie ker ape ni.. 







Lain2 cadangan :
Ketika menonton televisyen, kita boleh buat senaman simple mcm berjalan setempat, tekan tubi, bangun tubi, berbaring sambil membuat pergerakan seperti mengayuh basikal atau mengangkat dumbel. OK.. Sekian!



8 comments:

syusye said...

buat dlm mimpi boleh x kak zue?

azieda razak said...

yoook bersenam beramai2...

CintaZulaikha said...

sgt suka bersenam kat taman, sb banyak tul peralatan yg bertambah canggih. tak cam dulu. tgk sekali da mcm gym plak..huhu..serius nokss

Yong Zahura said...

Aku wat J-robik ngah..
besh!!

Ermalina said...

tu hantu tgh besenam ke? hehehehe :p

aizuemi said...

sura
hasilnya pun ko hny akn nmpk dlm mimpi...

azie
mari kita bersenam~

zukaikha
haah.. mmg pun.. suke mak nokkkk~

yong
j-robik kt johor je.kalo kt slangor dia jadi S-robik.. kih3x


erma
hehehehe~ hebat kan?

army4war said...

noted!! zass zass zass...

aizuemi said...

good mira.. kipidap~