Monday, December 13, 2010

[ Marah ] - Jangan Gigit-gigit!!!!



besar kepala atau kepala besar?
hehehe.. 
gambar ada kaitan sikit² je ngn entry..


aku tak sangka ada isu status d halaman sosial aku baru² ni bertukar mjadi panas.. 
SORRY la kalo memang BUDAK tu terasa gilerk..
( mintak maaf secara terbuka nih... hehehhe.. i am cool~ AGAIN????? )
wa memang panas kalo lu olang kutuk tempat yg "AMEK" lu olang blajar.. 
"AMEK" dgn double meaning ~


meyh nk cite situasi sket.. 
nak handle lebih daripada 150000 orang pelajar bukan perkara mudah.. 
especially yg orang MELAYU yg bnyk kemahuannye, da dpt kampus nk tukar kampus, 
da dpt course nk tukar course.. sedangkan itu course yg anda sendiri pilih..
 dan kalo dpt oversea, knp jarang didengari parents cakap JAUH?
tapi duk SELANGOR tp bile dapat ARAU dah bising JAUH..
pelik gaks aku dgn sikap kita nih..
tapi kannnnn... dulu aku tak prnh bising jauh.. 
rumah kampung di Kuala Berang.. tempat belajar di Skudai.. 
 mana UTM ade cawangan lain.. so, stay je la kat situ
best jugak dapat jauh² nih, belajarlah berdikari..
dan aku tak pernah balik setiap kali Raya Haji sebab cutinye hanya sehari.. 


Aku nak pinjam ayat Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid..
Jangan gigit tangan yg menyuapkan makanan.. "


belajarlah bersyukur.. 
kenapa dgn segala kemudahan yg ada..
anda masih lagi belajar dgn sambil LEWA..
kenapa perlu MALAS.. 



ni  plak pesanan buat diri aku..
TOLONG LAAAAAAAAAAAAAAA!!!
RAJIN² LA BEKERJA...
AKU MERAYU PADA DIRI AKU SNDIRI NIH!!!
TOLONG LAAAA!!!! 
(  i need the spirit.. i need the spirit.. )



Cheer UP!!! 
* semalas-malas aku.. syukur alhamdulillah aku x pernah failed paper.. *
* tapi pointer aku sebenarnye biasa² jer, TAK HEBAT PUN *
* dan terima kasih semua tenaga pengajar UTM Skudai *
* tak lupa buat Abang DOLLAH di FSKSM dulu, bnyk mbantu *
* MISS + RINDU GILERK ZAMAN BELAJAR DULU *





18 comments:

eT said...

aku sokong giler2 punyer giler en3 ko nih...
org mmg xpenah rasa bersyukur dgn apa yg dia ada....
asik nmpk salah org jek...

aku la... said...

setuju2..aku rasa kengkadang ni budak melayu ni dah telebih manja la mengade2..suma nak depan mata..kalau bole makan pun nak mintak anto kat depan batang idung..aku dulu pon jauh jugak..johor belajar kat shah alam..p fakulti bnyak jalan kaki dari nek bas sbb jaman tu bas x bnyak..ok je..sekarang bebudak ni mengada kalo bole p belajo pon nak dijemput agaknya..pas habih belajo x pandai berdikari..dah dapat keja x leh buat bnyak cakap dari keja..camana tue...ayoooo..identiti masa belajar adalah gambaran anda masa keja nanti ..sila2 lah sedarkan diri dan jadilah Melayu yang MAJU..
bukan Melayu yang MALAS..
p/s : nasib baik aku orang jawa..har3

Mohd Fadzil said...

Diorg nie ngada2. Nk belajar, kita dah bg ruang belajar. Klau x suka apa yg ditawarkan, takyah terima langsung tawaran belajar tue. Byk lagi anak-anak melayu di luar sana yg lebih memerlukan tawaran belajar yg kita dah beri.

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aku sokong ko 100 percent..aku pulak memang nak jauh2, tapi diploma dia bagi aku dungun.sekangkang kera ajer dari rumah,mcm mana tu :P

chucky said...

kite mesti ajar mereka.....
cara bersyukur dan berterima kasih....
hormat org lain..
dan
belajar rajin2
aku lain laaa.....ekkkee

Anonymous said...

betul tue.. isu menarik utk dibangkitkan. bila peluang dah ada depan mata jgn la dibazirkan. bila suruh blaja jgn la fokus nak main byk. berpada2x kata org tua. namun tiada org yg sempurna. takut kt mengata org tapi kt yg lebey sebenarnya. pikirkan & selamat beramal.:)

aizuemi said...

et
aku pun selalu nmpk salah orang.. sbb tu aku rasa aku patut muhasabah diri aku skali nih..

aku la
bab manja.. aku rasa mmg sekarang makin manja.. semua kemudahan kita dapat smpaikan kita x boleh nak susah sikit.. bila susah, kita melenting.. itulah kita..

bear
sesiapa yg diberi peluang utk belajar skrg sepatutnya mhargai sebaik mungkin.. sbb bukan semua org dpt peluang ni.. kami sendiri dpt lihat betapa ramai yg teruja utk belajar tp tidak ada peluang.. kalo ikutkan ati, mmg nak je tolong semua tapi result dan syarat tak lepas.. nk tolong pun susah.. so, adik2 kena pastikan SPM tu resultnye cemerlang kalo nk sambung blajar ke course yg diminati..

elis
disebabkan da terlalu ramai yg mintak tukar kampus. kita amik langkah terbaik dgn menempatkn calon2 di kampus yg terdekat dgn alamat kediaman mereka. kalo ade pun sbb quota da penuh, terpaksa la dihantar ke kampus kedua yg terdekat dan sebagainye..

chuck
hahhahaha.. ko? hahhahaha~

anon
indahnya kalo anon taruk nama skali ni blog ini.. mungkinkah kita kenalan? tapi itulah.. sy pernah menjadi pelajar, sy bukan pelajar hebat.. tapi marilah kita menghargai peluang yg telah diberikan.. syukur.. syukurrrrr ya Allah.. ucapkan alhamdulillah, syukur kita kepada Allah.. jom nasyid~

adeqs comeyll said...

oowwwhhh...umah sy sgt dekat...
jalan kaki jer balik dan pergi U...
aarrggghhh~
*tunjuk perasaan lak dkt sni* haha~~ (T_T)

syusye said...

mmm 2 la sura pow sama..dlu xnk gak msuk utm 2 sbb kwan2 msuk uitm..tp mase blajar mmg agak n tlmpau malas sgt...tp alhamdullilah xpenah la filed paper or repeat..he he he..
pape2 tserah pda diri sndiri.. skunk dowg nie manja sgt..n tlmpau manja.. sbar yea... tpksa menghadapi kerenah dowg..

Bunga said...

you're right..kite kne bersyukur dengan ape yng kite ade..

Sarah Syazwani said...

sokong..sokong..sokong

aizuemi said...

adeq
kami sdg sdaya upaya cuba bina kampus di setiap blakang uma bakal calon² pelajar kita.. insyaAllah.. ahahhahha~


sura
aku dulu sengsorang je gaks kat UTM.. sedey oOOO.. down jgk ar.. tp lama² OK jer..


bunga
baik puan bunga.. ^__^


sarah
tq... tq.. jgn lupe AFUNDI AIZUEMI..

peanut :) said...

abg dollah is the best..:)

aizuemi said...

mmg.. terBAEK!

azieda razak said...

saya sokong... saya dapat belajar kat segamat... asal kat batu pahat johor... jauh taw... tak merungut pun... hahahahaha... (jauh pe benda...)

najemeon said...

aku rindu UTM skudai jgk!!

najemeon said...

aku rindu UTM skudai jgk!

aizuemi said...

azie
hahahhaha.. mangkok ayong gaks ko kan..

naj / meon
sila rindu abg DOLLAH.. hahahha~