Wednesday, September 10, 2008

:: Saket Hati vs Sakit Gigi ::



sape kata saket gigi lagi saket dari saket hati??? angkat tangan pleeeeasssee... 1,2,3... 20 ....  ala 20 org je... 

so skrg aku nk tny... sape plak cakap saket hati lagi saket dari sakit gigi???? angkat kaki... 1, 2, 3..87,.. 1001... uish.. takkan la ramai smp camni skali... dh dh dh.. busuk kaki korg tu angkat tinggi2.. malas aku nk kira... 

tak kisah la sape sokong A atau sape sokong B.. yg penting, bagi aku.. kompem aku pilih SAKIT HATI LAGI SAKIT ~!


kenapa???!! sbb... ske ati aku la nk pilih mana2 pun.. takde kene ngene ngn ko... adeh.. adeh... jgn ar cubit.. lupe lak bulan puasa, kene cakap supan2... huhuhuhu... ok ok.. aku cite..

saket hati ni... melibatkan emosi... bila melibatkan emosi.. kesannya agak PARAH kepada individu.. sebab? sebabnye.... kadang2 bila org sakit hati, diorg leh buat macam2 perkara negatif.. Contoh? Mungkin kes terdekat ni kes Raja Norian... bulan2 pose pun org tak kisah nk bunuh2 org.. kes saket ati nye pasal.. 

selain daripada itu.. sakit hati juga boleh mengakibatkan sakit jiwa.. siyes.. tak tipu.. sebab tu la kalau boleh, jgn la kita sakitkan hati org di sekeliling kita ni.. kalo kita tak buat pape, tapi dia nk 
 sakit hati gaks, kita dh takleh wat ape2 dh.. biarkan aje.. kan kan kan? 

tapi.... bila kita ingat.. Allah itu MAHA ADIL.. MAHA PENYAYANG.. MAHA PENGASIH.. jadi, kenapa kita nk sakit hati lebih2? sape kita ni sampaikan kita plak nk judge org lain... kita nk benci2 org lain.. nk sakit2 hati ngn org lain nih???? sapeeeee kita niii????

SABAR... Allah nak uji kita sebab tu dia kasi kita rasa sakit hati.. Jgn kita gagal dalam ujian Allah ni.. kan? Tapi, aku sendiri dalam bab sabar ni mmg kurang.. Aku bukan penyabar.. tapi, apa salahnya jika aku belajar untuk bersabar.. teruk gak nk tukar sifat mazmumah ni.. huhuhu... aaa cooobaaaaa'aaan... 

Jom layan 1 lagu SLANK.... tajuk dia pun ade kene mngene ngn sakit hati.. adeh.. 

SLANK - ORKES SAKIT HATI
Intro : A# F (4x) 

A# 
Jangan kau kecewakan aku lagi 
A# 
Aku enggak mau menderita lagi 
D# Dm F D# A# 
Kalau ing-ka-ri jan-ji 

A# 
Aku nggak mau kebawa emosi 
A# 
Jangan biarkan aku sakit hati 
D# Dm F D# A# 
Karena ing-ka-ri jan-ji 

D# 
Cinta dan kepercayaan yang ku berikan 
Dm 
Jangan sampai kamu sia - siakan 
D# Dm F D# A# 
Dengan ing-ka-ri jan-ji 

Int : A# F (2x) 

A# 
Jangan - jangan kau bohongi aku lagi 
A# 
Banyak bicara cuma basa - basi 
D# Dm F D# A# F 
Coba ing-ka-ri jan-ji 

A# 
Semua yang kau inginkan s’lalu ku beri 
A# 
Ku lakukan semua walau sampai mati 
D# Dm F D# A# 
Jangan ing-ka-ri jan-ji 

D# 
Kebebasan yang kamu dapatkan 
Dm 
Bukan jadi kamu boleh sembarangan 
D# Dm F D# A# 
Kamu su-dah ber-jan-ji 
D# Dm F D# A# 
Jangan ing-ka-ri jan-ji 
D# Dm F D# A# 
Mending ja-ngan ber-jan-ji 

Coda : A# F (3x) 
A# 



p/s : out topik sket.. kak ira.. dugaan kat opis tu normal la.. semua tu cabaran yg perlu ditempuh.. Life kita tak semestinya mudah seperti yg kita inginkan.. Cari peluang lain, mungkin ada tempat yg lebih baik utk akk.. sy suh goyang kaki kat umh jadi surirumah sepenuh masa, akk tanak plak.. 

2 comments:

hazniza said...

sakit ati lagi sakit maa ..
kalau wa sakit ati .. mcm2 leh jadik .. kalau tgh bulan posa leh la kawal lagik .. kalu time ada setan banyak??? parah gak tu ... hehehe ...

aizuemi said...

betul betul betul... sakit ati mmg lagi saket...

tapi wa skrg tak sakit ati, tgh saket mata...