Thursday, August 27, 2009

[ Vacation ] - Indonesia Dengan Bendera Merah Putihnya

Day 1

kami bertolak ke Jakarta dgn mnaiki pesawat MAS blablablabla.. tak ingt plak aku no penerbangan.. abaikan.. setibanya kami di sana, kami disambut mesra mesra kucing oleh Pak Heru selaku pemandu pelancong kami sepanjang kami ke Pamanukan..

Pamanukan bukan 1 bandar yg besar dan ia cuma 1 pekan kecil yg lebey kpd industri padi.. motif utama kami ke sana adalah utk hantar pulang pbantu rumah kitorg atau lebey dikenali di rumah kami dgn panggilan kakak..

since ke'macet'an yg sgt mlampau, kami mengambil masa 5 jam utk perjalanan dr Jakarta ke Pamanukan.. tapi aku xsedar pun macet2 ( jem) nih.. biasa a.. aku ta-ya-dur = tidur... sedar2 je da ade dpn 1 masjid.. nk tunggu org dtg pickup kitorg sbb kakak da tak ingt rumah dia katne setelah 3 tahun tak pulang ke rumah sendiri...

sebelum tu, aku lupe cite kitorg sempat makan kat RnR diorg.. dan semestinya NASI PADANG MENJADI PILIHAN..

kami tidur di salah satu hotel terbaik di Pamanukan.. nnt aku tunjuk gambo..

k la.. mls plak nk cite panjang2.. layannnnn gambo~




ayah dan ummi da lapo..
order.. jgn tak order~


aku ngn k emi~
tgk ummi kat belakang.. nmpk sgt lapar ummi.. kihkihkih.. jgn marah~


bilik kitorg yg agk sangat besar di Hotel Pamanukan~
wpun di pekan kecil, hotelnya agk selesa..

No comments: