Wednesday, October 08, 2008

:: Salam Aidilfitri ::




Hari ni dah masuk hari raya ke-9. Baru habis puasa... Jangan tambah dosa.. dan juga jangan tambah musuh di bulan mulia.. (
ada ke bulan tak mulia??? )...

Celebration aidilfitri aku agak menarik tahun ni, walaupun aku agak banyak duduk di rumah berbanding jalan beraya.. Almaklum la, dh lama tak jumpe sanak saudara belah Terengganu nih.. So, kali ni, mmg betul2 kitorg bergambor.. tetiba rasa rindu lak kat diorg2 nih wehh... ni pun ade 1 family tak pulang ke desa, adik mak aku yg ada kat Sg Petani.. Mak Piah... dan jugak family
 Kakak aku.. diorang hanya tiba pada hari raya kedua.. Abg ipor aku nk jugak beraya umah dia.. gilir-gilir laaa... 

hari raya pertama, aku sempat la g serbu umah kengkawan aku.. mcm la ramai sangat.. hahaa.. umh yg berjaya jadi mangsa aku - umah Nosa, umah Fizah ( adik angkat aku ), umah Cboh dan umah Syasyang~ lepas tu, aku terus lik umah nonton tv dan Zzzzzzz....


Hari raya kedua, kitorg menanti kepulangan kakak aku dan family daripada Kemaman.. Inilah kakak aku, kak yong bersama suami dan anaknye yg agak2 nakal tu.. atau nama timbangan nye NANAK~ lepas ni aku nk tgk dia nanak2 lagi tak ngn aku, almaklumlah, bakal dapat adek baru.. huhu.. 

Lepas jumpe dalam sejam camtu, aku dan ahli keluarga aku bergerak utk pulang ke Negeri Sembilan.. Hooo hoooo hoooo, balek kampung... 

tak sangka.. perjalanan yg memang memenatkan aku.. tiba di kampung, biasa a, soklan2 cepumas diajukan.. especially pasal bila aku nak kawen dengan UDANG... huahuahua~ diorg ni tatau ke udang dah mati? camne diorg nk tau kalau aku tak gtau.. tapi tak kisah la.. lama2 nnt diorg tahu la tu.. 


pada malamnye.. kitorg bikin BBQ.. idea Pak Busu la nih... skrg BBQ dah tak yah penat2 mengipas.. pakai je kipas..  time ni aku tak bnyk cakap pun.. keje aku makan-makan je.. tolong pun tak.. memandang je bile leh makan.. ahaks~

habis cite raye pertama dan kedua... Aku terus masuk raya ketiga.. hmmm... pagi2 buta aku ikut pak busu + asyraf ke umah mak teh aku ke tampin.. lalalallalalall~ dijamu dengan megi.. hehehe.. bukan mak teh aku saje2 nk bagi megi, tapi aku yg request, sbb dh lama tka mkn megi.. nyum nyum.. g beraya makan megi.. menarik kan?

dan petangnye, waktu semua orang pegi beraya.. aku duk kat umah.. malas gilerk aku nk g jengjalan.. tahun depan la jika umur ku masih panjang.. duk umah bancuh teh o, bagi wan aku cicah dengan kueh bahulu... malamnye, semua ke rumah mak teh sbb mak teh wat makan2.. sedap betul mee kari dan of course menu kesukaan kami, POPIA MAK TEH~!! kulit sendiri bikin bukan beli kat kedai punyer.. 

dan rya ke-4... masa utk pulang ke serdang.. 

raya ke-5... hari ni sebenarnya aku nk ma.ki orang.. tapi tak elok la gaduh2 sesama kawan.. bukannye ada kebaikan.. setel secara profesional la.. oh ye.. lupe nk gtau.. jumpe Ceed kat tempat keje partime dia.. kagum tgk kak long aku yg sanggup susah payah cari duit utk perbelanjaan sendiri nanti.. ye la.. usaha sendiri tu lebih bermakna dan terasa keseronokannye.. ( kak i

petang tu aku mmg amek ceed dari tempat keje dia, dan terus menuju ke rumah Sabrina.. ape bikin? Layannn RAYA BERSAMA FARA~!!! hehehehe... tq adeed n sabrina.. 'shuffle' korang kasi tu pun best.. heheheh.. sedap~!

dah la.. cukup 5 hari raya.. hari raya ke 6 dh kene keje.. huhu~

No comments: