Wednesday, October 08, 2008

BunkFace - Situasi

SITUASI…

Diskriminasi menjatuhkan aku
Reputasi kini menjadi bisu
dan aku, ku layu
disitu

Mengharapkan sesuatu yang baru
itulah impian aku

C/O
Dan bila kau menghilang
Musnah la, musnah impian
tuk menggapai bintang
terangi hidup ku
Ku mahu kau tahu
engkaulah, destinasiku
dalam ingatanku .. oh oh oh…

Kerana diri ini tak daya lagi
menempuh hidup yang ku temui
dan aku, ku tunggu .. oh oh oh
disitu

Mengharapkan sesuatu yang baru
itulah impian aku


aku dengar lagu ni dari adik aku.. dia yg perkenalkan aku lagi ni.. memang leh layan ar lagu nih..
mengharapkan sesuatu yang baru, dan itulah memang impian ku~!!!

semestinya life ain't simple as we imagine.. berkawan susah, tak berkawan pun susah.. susah kalau kita memang ada kawan yg agak rapat dengan kita, sbb ade saje salah dan silap yg akan merobohkan persahabatan yg diikat tu.. aku tak suka kalau kawan aku bertukar menjadi musuh, sebab musuh2 di sekeliling kita akan bersorak gembira kalau tengok persahabatan kita ni putus.. 

Bila dikenangkan balik, apa yg ada jarang kita syukuri, apa yg kita tiada sering kita risau2kan, nikmat yg dikecap baru kan terasa, bila hilang saja apa yg diburu, terus timbul rasa jemu bila sudah ada di dalam genggaman... ini adalah nukilan hasil daripada penulisan Abuya.. yang menjadi kata-kata yg sukar utk aku lupakan.. 

aku tak pernah menghargai dan mensyukuri dengan apa yang aku ada.. aku ada sebuah keluarga yang terbaik dan menyayangi aku, aku ada kak ira, kak emi, ceed, k syam, k che sue, sibah, nosa dan kawan2 aku yg lain yg membantu aku waktu aku susah dulu dan skrg, aku ade pekerjaan yg baik, aku ada kereta, aku ada tempat utk menginap dan macam2 lagi la.. tapi.. pernah ke aku bsyukur.. asyik sibuk nak resign.. pastu asyik2 nk gaduh ngn adik2 aku.. pastu nk gaduh ngn kawan2.. aduh.. ape cite ni beb.. 

apa yg kita tiada.. sering kita risau2kan.. dulu takde camera, sibuk nk beli camera.. bila dh ade camera, sibuk nk cari flash, bila dh ade flash sibuk nk cari lense, pastu nk beli batt grip.. pastu nk upgrade camera.. pastu nk tmbah bende lain lagi.. ape cite?????????!!! tu baru sebut pasal camera.. tak sebut pasal relationship lagik tu... ye a.. sibuk nak cari boipren bile takde boipren...

nikmat yg dikecap barukan terasa... ye ar.. waktu dpt camera awal2 dulu.. excited ya amat.. lebih2 excited nye.. smp semua bende nk ditangkap gambo.. org kata.. TERUJA... ni contoh la jugak.. kalo dalam relationship... waktu awal2 couple la dulu... semua nye indah.. tiap2 minit nak call la.. tiap2 saat sms.. lambat jawab je terus call.. adeh.. pe cerite... 

dan.. bila dh dalam genggaman.. timbul rasa jemu... ye la.. lama2 rasa busan la plaks... sama gaks dalam relationship.. sibuk la cari orang lain plaks.. awek / balaks yg sedia ade tu pandang pun dh takde perasaan.. asyik nk marah je si awek / balaks tu.. dan pasti perkataan MENYAMPAH pun ade.. itu la hakikat.. 

tu 1 je contoh yg aku kasi.. sbb itu aku amek dari idup aku sendiri.. takde nk cite2 pasal orang lain.. takde kene mengena idup mati dengan orang lain.. ITU AKU~!!! 

so.. korang pun sama je ke? lor.. mana la aku tau korang pun sama.. kira kebetulan la tu kot.. ahaks~ tapi Abuya pn bukan tujukan statement tu pada aku sorang.. utk semua orang.. so, renung-renungkan lah ye~

2 comments:

hazniza said...

ada sikit kesamaan walau situasinyer berbeza .. hakikatnye .. memang ramai yg kurang bersyukur dgn apa yg ada .. dan bila tidak puas hati dgn apa yg ada .. mula carik alasan utk dptkan yg baru/lebih dr itu .. ;)

aizuemi said...

ya betul... kita mmg tidak pernah puas dengan apa yg kita ada..

ada org cakap IMPROVEMENT.. hehehe~