Sunday, July 07, 2013

[ Vacation ] - JJCM di Muar Johor Day 1 ...


Saya Mengidam...
Ya.. Saya Tak Mengandung.. 
Cuma saya terasa sangat nak ke Muar.. 
Rindu nak makan di sana..


Oke.. 
Meyh saya mule cerita dengan ... 
Our journey kami start dengan Encik Ayah sangat konfiden kua Muo selepas simpang Pagoh

Rehat la sebentar kami di R&R untuk makan tengahari
Pilihanm kami adalah di Wakomo Pagoh
Disebabkan malas nak bersesak di kawasan makan R&R, 
Itulah punca kenapa kami pilih kedai ini

Secara jujurnya
Food dia biasa-biasa aja




Oke.. kitorg terpaksa patah balik
dan kami berjaya sampai ke Townview Hotel 
sekitar jam 2.30pm

Receptionist hotel ni aku ley bagi 4/5 bintang
Bilik Deluxe - King Bed, aku bagi 3/5 bintang
( sebab dia bukan bagi katil King tapi dia rapatkan katil.. huh~ )
Tapi keluasan bilik, bagi aku cukup luas untuk kami bertiga..



Oke.. selepas rehatkan diri seketika.. 
Encik Ayah, Puan Mama dan Cik Auni
mulakan misi Jalan-Jalan Cari Makan kitorg

Kami mulakan petang kami dengan ke Tanjung Emas.. 
Ada apa di sana?

 

Apo lagi kalau bukan Mee Bandung Muar...
Spesel?
Yup.. Sedap dan Lazat.. 

Cik Auni suka sangat Mee Bandung.. 
Puan Mama ingat pedas, tapi tak sangka Cik Auni makan rileks jer.. 



Tengok rupe Encik Ayah.. 
Lagilah bahagia kan?
Licin pinggan dibuatnyer.. 


Oke.. 
selepas menjamu selera.. 
Kami bertiga g ler lepak dekat Dataran Tanjung Emas.. 
Kebetulan malam tu ade Perlawanan FA antara JDT dan Kelantan
So, kat situ diorg siap bukak Skrin Besau ler.. 


Cik Auni : Ayah.. tiup la banyak sket.. tak sempat kejo nih.. 
Encik Ayah : Sabar la.. da semput da ayah nih.. tak ckup lagi ke?


Cik Auni : Ayah, bagi chance la Auni pulak yg tup~
Encik Ayah : Awak kejar je la.. Ayah da lama tak maen nih.. 



Gambar kami.. 
Encik Ayah, Cik Auni dan Puan Mama.. 
Sempoiiii~!!!


No comments: