Wednesday, January 31, 2018

[ Hiking ] - Tawan Gunung Baling


Dah lama sebenarnya tau kewujudan Gunung Baling ni. Cuma dalam kepala duk bermain-main, bila masa la nak turun sampai ke Kedah semata-mata nak naik Gunung Baling. Tapi rezeki Allah mana kita tau kan, kazen gua kahwin di Jitra dan inilah masa yang sesuai untuk luangkan masa menjenguk keindahan yang dikongsi oleh hikers² sebelum ini. 

Sebenarnya sebelum nak naik Gunung Baling ni, aku dah kena warning dengan ummi aku. Datang nak kenduri, bukan panjat gunung. Huhuhuhu.. bukan durhaka cuma cekal juga nak naik, Ayah macam faham jer kehendak anak dia nih, maka aku janji la balik before kenduri start kul 12 tu.. 

Dipendekkan cerita, aku selamat pergi dan selamat pulang. (on time!)


Pada yang nak try daki Gunung Baling, 
ini GPS koordinat tempat permulaan pendakian

Latitude : 5°41'12.98"N
Longitude : 100°54'55.10"E

All the best~!!!








Pesanan : 
Kalau nak gerak awal pagi, bawa la headlamp
Journey ke puncak tak lama, tapi bawa la air
Dari puncak ke bawah, boleh berlari² anak, tapi hati² lah berlari


Ok.. have fun



No comments: