Tuesday, April 17, 2018

[ Travel ] - My Trip to Phuket - Day 1





Pengalaman pertama aku naik MAS Business Class
Memang berbeza lah kalau nak dibandingkan dengan Economy Class kan?


Setiba di sana, kami disambut oleh kawan si Fazz ni iaitu Cik Fara
After that, kitorang terpaksa berpisah kejap sebab Fara ada hal
So, Pak Supir kami pada hari tersebut adalah Mr Somsak


1st tempat kitorang visit adalah Mai Khao Beach
Apa aktiviti kitorang dekat sini?
PLANE SPOTTING
Menarik la jugak pada mereka yang nak amik gambar dengan kapal terbang
seperti gambar di bawah






Abaikan muka aku yang terlebih excited nih.. Biasa la..
Diat ya... jaik na perangenya eh..
Hahhaa.. ada aku kisah.. Jarang-jarang nak amik gambar cenggini weyh


Dengan pantai yang putih bersih, air laut biru kehijauan,
kapal terbang AirAsia plak tu.. dan ada kawan gila kat sebelah


Lepas berjam-jam kitorang spent masa menghitamkan diri
sambil menunggu kapal terbang muncul di atas kepala,
kami pun bergerak ke Trisara untuk bertemu kembali dengan Miss Fara


Alhamdulillah.. sampai je kami di sana..
kami disajikan lunch yang sangat menarik.. Serious tak tipu..
Acu tengok gambar kat bawah nih...














Burrppp.... syukur... kenyang seharian
Sambung sesi photoshoot kitorang di Trisara ni pula
Just untuk info, Trisara ni terletak di Nai Thorn Beach
Pantainya cantik sebab it's have a private beach 
Aku share video je la untuk tontonan korang yer
Video biasa-biasa jer.. just untuk kenangan kat sana





Habis urusan di Trisara, kitorang terus ke hotel untuk Check-In
Aku rasa aku lupa nak amik gambar bilik, korang google je la yer
Kami stay di Millennium Resort Patong Phuket


Lepas berehat dan bersihkan diri, ready pula untuk ke Bangla Road
Makan area Patong Road then baru ke Bangla Road


Ok.. Tu je la kot aktiviti Day 1 kitorang
Gambar aku tak share banyak melainkan food tadi
Sebab sedap.. hahahha..


Kita tunggu la entry Day 2 yang ntah bila pula aku nak update


No comments: