Monday, March 04, 2013

[ Alpha Lipid ] - My Ummi's Testimonial

"Assalamualaikum kwn2...saya ingin berkongsi sesuatu iaitu doa dan ikhtiar saya telah diperkenan dan dimakbulkan oleh ALLAH. Sejak 2007 saya telah disahkan mengidap hypertension ( mkn ubat amlodipine besilate 10 mg + perindopril 8 mg) dgn high cholesterol ( mkn ubat rosuvastatin 40 mg) dan juga high sugar in the blood (tapi belum mkn ubat), dan saya ada appointment setiap 180 hari dgn blood test setiap kali sebelum jumpa doktor. Di samping mkn ubat yg di prescribe oleh doktor, saya juga mencuba berbagai2 alternatif tapi kesannya masih negatif. Alhamdulillah, keputusan blood test yg diambil pd 14 Feb 2013 dengan berjumpa doktor pd 28 Feb 2013 menunjukkan penurunan yg sangat memberangsangkan.. Cholesterol level dpd 7.5 kpd 3, sugar dlm darah dpd 7.1 kpd 5.6 dan BP 131/90 (saya pernah warded di SMC with BP 190/100). Appoinment pun doktor dah jarakkan dpd setiap 180 hari kepada 240 hari. Alhamdulllah, saya berikhtiar dgn minum Alpha Lipid Lifeline bermula Jan 2013 dan Alpha Lipid SD2 bermula Sept 2012. InsyaAllah, di samping berdoa, akan saya teruskan dengan ikhtiar ini agar terus diberi nikmat kesihatan olehNYA supaya dpt beribadat kepadaNYA dengan lebih selesa dan sempurna. Oleh itu sesiapa yg ingin tiru mcm saya, sila pm saya utk mendapatkan produk ini. Terima kasih kerana sudi membaca...semoga semua usaha baik kita akan sentiasa diberkati olehNYA, insyaAllah."



Alhamdulillah..
Aku bersyukur..
Allah kurniakan kesihatan kepada Ummi & Ayahku..

Kesihatan merupakan salah satu anugerah yang Allah berikan kepada kita..
Untuk dihargai dan dijaga..
Islam menitikberatkan tentang kesihatan..
dan Islam juga menyuruh kita mencari penawar sekiranya sakit..

Sesungguhnya, mencegah itu lebih baik daripada merawat..




Surah al-Baqarah ayat 172 – 173- bermaksud:
 ‘Hai orang yang beriman, makanlah barang yang baik-baik dari apa yang diberikan kepada kamu dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadanya. Sesungguh-nya Allah hanya mengharamkan kepada kamu memakan bangkai, darah, daging babi dan binatang-binatang yang disembelih tidak kerana Allah, maka barangsiapa dalam keadaan terpaksa dengan tidak sengaja dan tidak melampaui batas, maka tidaklah berdosa baginya (memakan/mengguna benda-benda yang haram) kerana sesungguhnya Allah Maha Pengampun Lagi Mengasihani.’


Ok Guys, mungkin u ols rasa nak try produk Alpha Lipid ini.
Boleh hubungi UMMI saya : 019 956 5921 


 



No comments: