Thursday, April 21, 2011

[ Me ] - Siapa Tengok Siapa?


* komen encik MUNCUNG membantu sy, sy muncung² tetiba keluar idea nk blogging.. *



Tahun 1998 

" Ngah .. bangun .. brazil nye game da start .." suara ayah kesayangan aku gerakkn aku utk teman dia layan game World Cup 1998 .. time tu, ayah aku tgh lawan² comment psl game, sama hebat dgn Hasbullah Awang.. aku pun layankan ajer .. sbb kul 3 4 pagi riuh rendah baru best .. hehehe~ aku mmg teruja giler ngn team Brazil .. samba samba .. time ni, aku sangat yakin budak² 3E1 SMKTAI, sibuk stadi sbb PMR da dekat.. tapi aku, sibuk dgn result WC .. dan aku jugak jadi tukang hapdet result keputusan utk bebudak laki kelas aku yg mana duk asrama .. 


Dida? Ronaldo? Dunga? Roberto Carlos? Cafu? ( bukan Carrefour ) Rivaldo? hurmm mmg ngapal .. tp dlm ms yg sama, sibaek aku pun masih ingat nama 25 orang Rasul.. kalo tak, terasa la sedikit canggung dan malu arrr.. Dan kekecewaan paling besar apabila Brazil kalah dengan France hinggakan aku mencik France smp skarang .. hahaha~


Selain menonton, aku pun de join competition yg Coca-Cola anjurkan .. aku dapat 2 hadiah .. 1 beg dan 1 ag jam tangan .. da disebabkan jam tu jam free, mmg tak smp bape bulan, berkecai jam tu aku buat.. hahahha~ beg tu ade lagi rasanya, tp tatau kat ane.. kena cari.. tapi aku yakin lar ade.. semangat kan aku tym nih~!






Tahun 2002

"Cepat!!! Da nak start da weyhh.. " sambil jalan laju² balik dr kelas sbb nak jumpe Encik Casillas dan Encik Klose.. Kadang² kami kejar Encik Kawaguchi dan Encik Nakata.. 2002, aku telah bergelar Mahasiswi .. dan WC 2002 berlangsung di Jepun & Korea .. jgn ingat plak aku jmp diorg kat sana, sebenarnya aku, Nana dan Fiza berkejaran pulang ke bilik, dgn status TV illegal yg ade dlm bilik diorg, kami dpt mengusha hero² kami beraksi .. 

Aku tak sangka pulak si Fiza tu pun lyn bola, ade jugak geng, kalo x, termangu aku terkebil² lyn bola seorang diri.. rindu plak kenangan ngn ayah aku memalam buta layan WC ni.. ntah² ayah aku pun rindu nk tonton bola ngn aku agi.. hahahhaa.. perasan .. ayah aku sebenarnya tak kisah pun .. dia da kureng tgk bola waktu nih ..

Walaupun tahun ni ramai encik-encik yang kacak dan bergaya dari negara² lain, saya tetap sokong Brazil .. hahaha~ gigi jarang Encik Ronaldo dan gigi jongang Encik Ronaldinho tidak menggugat minat saya terhadap team Brazil, cuma waktu ni macam da terkenan dekat team Japan~









Tahun 2006


Aku sudah di alam pekerjaan.. Deym, cepat sungguh masa berlalu .. "Kak, jom teman tgk bola~ " aku stay uma kak ira waktu nih.. dan mangsa peneman aku = Kak Ira .. tp, tym ni aku rasa aku da kureng sket nk tgk bola.. cuma aku masih lagi menghapdet keputusan perlawanan..


Lagipun Brazil da tak brape menyengat da tahun ni.. Kecundang di Quarter Final.. kalah dgn France lak tu .. hilang mood aku .. Kehenseman Encik Casillas dan Encik Christiano Ronaldo tak dapat mengubati hati duka lara aku .. kesian Encik Kaka , dia sedey, aku pun sedey.. ahaks~






Tahun 2010


"Spain!! Spain!! Mana nak cari baju Spain size aku nih ... "  world cup tahun ni, aku da bergelar seorang isteri.. See.. cepat kan masa berlalu .. since 1998 until 2010 .. da 12 tahun berlalu .. so many things happen.. dan, utk world cup kali ni, Encik Ghaz telah belikan sy 1 beg yg berbentuk jersey Spain.. dan Kak Che Sue bagi sy baju France .. wpun pada awlnya dia ingt tu baju Japang.. huhuhuhu~


entry2 berkaitan : http://aizuemi.blogspot.com/2010/07/me-tsamina-mina-eh-eh-waka-waka-eh-eh.html




Hehehe.. korang tak konpius ke, aku tetiba tetiba tgh2 bukan musim wa cite pasal WORLD CUP?? sangat merapu .. HOKEY~ I KNOW.. tapi.. sebenarnya idea ni muncul bila aku tgh sibuk fikir pasal game UEFA pada mgu depan..










Team favorite aku tetap Manchester United ~ Hopefully dapat la ke Final~ dan.. Antara Barca and Real .. Aku tak kisah.. mana² pun sama.. Janji game final nnt best .. ahaks~


Tapi dalam keadaan sekarang.. Aku da kurang tgk bola... sebab selalunya pada berapa minit terawal.. keadaannye akan jadi gambar di bawah...





selang je beberapa minit lepas tu... keadaan akan berubah seperti .....






OK.. itu sebenarnya cerita yg nak aku sampaikan .. hahahhaha~  GOOD LUCK MANCHESTER UNITED..

3 comments:

Unknown said...

ZAZ dan bola macam perumah dan parasit.mmg xleh pisah doh.muahaha..

syusye said...

btoi2..he he he...
hope manU menang la...
nti update ek kak result..

aizuemi said...

LALA
hahaha.. ileks ar la, aku dr dl ske, cuma da mningkat usia ni, ske tgk result jer..

sura
bereh. nnt hapdet.