Thursday, February 26, 2015

[ Auni ] - It's Your Birthday!!!!

Assalamualaikum WBT,

Alhamdulilillah Syukur ke Hadrat Ilahi kerana dengan segala limpah dan kurniaNya, kita masih lagi dapat bersama2 membaca blog I Love Selipar Jepun ini.. Kebetulan hari ini saya bercuti dan kedua-dua orang Putera dan Puteri saya sedang beradu.. Maka saya amik lah kesempatan yang saya ada ini untuk mengarang sepatah dua kata ..


Selain sahabat.. anak-anak juga adalah REZEKI yang Allah kurniakan buat kita.. Rahmat dan Qaseh sayang Allah adalah buat mereka yang sentiasa bersyukur.. dan paling penting.. Jangan sesekali tinggal solat dan melakukan maksiat.. ternyata akan mudah dan senangnya rezeki bergolek...


Oke.. sebenarnya kaitan antara Rezeki dan isi blog kali ni adalah.. .....


Sepatutnya kami bercadang untuk meraikan hari lahir Cik Auni di Kundasang pada tahun ini.. tapi Allah lebih mengetahui dan bagus perancangannya.. Encik Suami ku pula ntah dari mana berjangkitnya, terkena Chicken Pox.. Pada awalnya aku separa redha, mau tak, semua benda da siap book dan bayar ( kecuali Hotel Grand Borneo di Kota Kinabalu ) ... tetapi aku duduk termenung lama sambil fikir, PASTI ada hikmahnya di sebalik semua nih ( mana tau kot2 dpt p HK skali lagi ka.. hahahha.. whatever.. ) .. kami pun kontek kereta sewa yg sudah dibayar deposit, chalet di Kundasang yg da dibayar Full Payment serta Grand Borneo... dan semua duit2 kami itu dipulangkan.. Alhamdulillah.. dan seperti biasa.. cuma Air Asia will return nothing la kan.. kami redha jer.. So, korang jgn risau, kalau x jadi apa yg dirancang, ini kerana Allah ada perancangan yg lebih baik lagi.. insyaAllah..


Oke.. panjangnye perenggan kat atas tu, semak plak aku tgk.. tapi tak kisah la kan.. So, utk ganti balik, kami decide guna duit2 yg kami dapat balik tu untuk raikan Birthday Auni di Teratak Kebaboom kami..


Just a simple celebration.. Our little family and few balloons... A nice ice cream cake from Baskin Robbin with 3 candles.. An Uncle to snap our pictures to remember and to help this surprised party happened.. Oh, menjadi sgt surprised party nih sampaikan malu Cik Auni kite.. hehehehe..


So.. meyh nk sajikan sikit la gambar pada hari kejadian.. and video Cik Auni terkejut tu... vahhhh....













And... dia sangat ingat kejadian ini dan dia siap cakap dia Happy... lega hati mak ko nak...
Semoga kamu menjadi anak yang SOLEHAH dan mencintai ALLAH setiap saat dalam hidup kamu..



p/s : Happy Birthday to kedua-dua Kakak n Adik Perempuan ku.. 
Zahura & Zuhaili.. i love both of you so yeeemmm much!!!!!





No comments: