Monday, February 22, 2010

[ Me ] - Zalim ..

Doa-doa Yang Makbul:


1. Orang yang terdesak. 
2. Orang yang teraniaya/dizalimi. 
3. Anak yang berbuat baik terhadap kedua ibubapanya. 
4. Doa seorang Muslim yang tidak berbuat zalim & tidak memutuskan silaturrahim






Selalu kita dgr, doa orang teraniaya akan dimakbulkan. tp orang2 yg teraniaya jgn pulak mendoakan yg buruk2 kpd orang yg menganiaya. pekata kita doakan yg smoga kita akan diberikan petunjuk dan kesabaran yg kuat utk mhadapi setiap ape yg blaku ke ats diri kita.. x ke itu lebey elok drp kita mendoakn "Ya Allah, semoga ko mandulkan org yg curi duit aku..." cth je ni - kalo de org curik duit kita.. pe kata kita tukar kpd "Ya Allah, smoga ko permudahkan rezeki aku dan tingkatkan kesabaran aku dlm mhadapi apa jua dugaan Mu.. " kan enak bunyinya...


baru ku tahu.. kawan2 aku ni sayangkan aku.. segala tindak tanduk aku rupe2nye diperhati.. segala perubahan aku, mereka pantau walaupun mereka tidak bersuara.. aku rasa, ayah ummi pun sama.. kan kan kan? tu tak termasuk adik aku bernama Zuhaili.. huhuhuuh~ bnyk jugak salah aku.. tapi aku bersyukur krna masih lagi diberi kesempatan utk sedar.. peluang xkn selalu dtg bergolek, hargai n gunakn sebaik mungkin.. jgn smp kita mnyesal kerna xmgunakan peluang yg ada sebaik2 nya.. 


banyak benda aku nk tulis dkt blog.. tntang CNY, bday kak yi, meeting di Kuching... bla bla bla.. tpi ini je yg mampu aku tulis wat masa nih.. aku belum bersedia nk tulis cerita2 itu sume.. tunggu da hampir2 basi nnt baru aku tulis.. heheheh~

No comments: