Sunday, March 01, 2009

Trip to JB - Singapore


Friday

buat half day.. a lot of things dat i need to settle up b4 i go to JB.. kebetulan plaks da ade dkt area Ulu Klang, then i decide to meet Kak Ira.. Sementara tunggu dia kua ofis, tnampak one guy ats moto dpn Imatera.. i think i know dat man, oh yeaaa.. it's Mirul.. lama gilerk tak jumpe dia.. mau setahun gaks ar.. then tetiba sume kua dr imatera ( ye ar.. da abes opis hour, sume org balek.. ) rasa cam perjumpaan semula pun ade..


after k ira turun, then kitorg terus gerak mninggalkn kawan2 yg laen dan menuju ke Asam Pedas.. tetiba k ira bg suggestion utk call kak ruhy, k zihan dan k baya.. why not kan? musti la aku ske.. yeay! berjaya bikin small sptb reunion..




then, after jumpe2 tu, smua pun blk.. aku plak meneruskan misi ke rumah Sabrina.. segan plak nk masuk, lama aku tak jejak kaki kat umh tu.. aku tumpang mandi + solat di umh dia sebelum kitorg gerak pegi amek kak long di shah alam..


pickup kak long then terus gerak ke JB.. pemanduku jutawan kitorg pada hari ini adalah Adeed.. Vrooooommmmmm~ bermulalah perjalanan ke Johor Bahru!


Sabtu

kami tiba lebih kurang jam 1 a.m [ kot ].. check in hotel
( adegan mencari hotel pun besh.. tp biarlah ku simpan dlm kenangan... ) then terus gerak ke Restoran Singgah Selalu.. makan2 isi perut.. then balek ke hotel.. terus terbungkang... Zzzzzzzz....


paginya.. terus bgn.. ti.gk bdk2 ni sume tgh tido lag. aku pun amek peluang nk mandi lelama.. pastu, bersiap2lah kami utk bfast.. melantak kow2 punye, wpun smlm mkn mlm jam 1 - 2 pagi.. sesudah makan, naek atas amek barang2, then teruskan misi ke Singapore..


kenangan di spore mmg mnarik.. tak reti nk cite camne, bnyk sgt citenye.. tapi tempat2 menarik yg kitorg kunjungi adalah seperti The Esplanade, Merlion Park, VivoCity, Lucky Plaza etc...


the merlion park..
bgambo dlm keadaan ujan
kak long pun cam hantu da tu..
ahaks~


eye on msia?
mustilah tak... kitorg kan kat spore...


Sabrina.. tekun mengkaji directions..


sempat aje bergambo...


* since lense 18-55mm aku ade prob, aku agak semak otak dan gambar agk kurang daripada biasa.. sume dlm camera sab adeed n ceed je.. huhuhu~ tgu diorg share je la nih...

* aku da tamo pegi ke Mustapa Centre.. ade bauuuuuuuuu~

* aku dapati lense 17-85mm sangat murah di sana. adakah ianya AP lense?

* the esplanade cantek... aku nk pegi lagi nanti ... hahahhaha~




8 comments:

Anonymous said...

pasni pegi angkut la lense sekali :D

Unknown said...

huhu.. ingtkn beli lense baru hehe :D

aizuemi said...

xde sen ar nk angkat lensa..uhuks~

miezaniera said...

nape tk ckp nk pinjam lense aku? leh aku kasi sewa..hehehe

pejal82 said...

pakai lenses aku pun bleh gak...hahahahaha..mmg la tak bleh...wakakakakaaka

aizuemi said...

ko nk kene blasah ke pejal?

pejal82 said...

ala..garang la plak...tau arr baru balik jumpe singa......aaauuuuummmmmm....

aizuemi said...

tau takpe.. buat pasport la bai.. kita g over the sea laks~