Tuesday, January 17, 2017

[ Ku Tulis ] - Malaikat Tanpa Sayap


Berita yang dikhabarnya bukan sesuatu yang menggembirakan
Malahan bukan juga sesuatu untuk dibanggakan
Namun, seriusnya aku terus saja ketawa
Mungkin kerna tiada sepatah pun kata-kata untuk dibicara
Walaupun aku terasa bodoh dengan kelakuanku itu
Aku tetap terus ketawa walhal kami tahu ia tidak lucu

Aku dalam kekeliruan untuk menyatakan yang hak atau yang palsu
Yang enak didengar atau yang jujur menegur
Kadangkala terasa tersepit dan terhimpit
Menjaga hati malaikat kiri dan kanan ku
Sehabis baik cuba dilakukan demi mereka

Adakah aku kalah sebagai penjaga?
Mungkin kerana tidak cukup usaha?
Atau perbuatan membantu itu cuma sia-sia?
Emangnya aku cuma manusia biasa
Tiada kepak untuk melindungi
Cuma tangan untuk memeluk
dan tubuh untuk menghilangkan dingin


Semoga yang terbaik akan berlaku
Yang terindah menjadi milik kalian

No comments: