Tuesday, October 29, 2013

[ Vacation ] - Hong Kong Day 1 - DISNEYLAND!!! [ Part 2 ]


Sambungan Disneyland Part 2.. 

Saya da habis meeting

So, saya update la sikit gambar di Disneyland
Tak semua saya letak.. 
Sebab malas nak edit.. 
Tak sempat la pulak kan.. 

Ada beberapa tips nak bagi kalau ke Disneyland ni

1. If nak amek gambar dengan Mickey & Minnie, masuk2, 
pegi la ke area Main Street nye stage tu tunggu awal-awal.. 
Untung-untung tayah beratur panjang
( oke.. aku amek masa 1 jam setengah hanya nak beratur kat situ )


2. Harga makanan di HK Disneyland ni agak mahal. 
Jangan risau, kat sini ada 2 tempat untuk makanan Halal.
Satu di Tahitian Terrace (area Adventureland) 
dan satu lagi di Explorer's Club Restaurant ( area Mystic Point )

Boleh juga check di page Hong Kong Disneyland - Dining


3. Bawa baju hujan / payung as backup . 
Payung boleh digunakan waktu panas / hujan
Memandangkan kami pergi akhir bulan 10, cuaca agak panas.
Lebih kurang cuaca di Malaysia je


4. Ada anak kecil? Bawak la stroller.
Memang sangat membantu
Yang macam aku punya ni pun OK, cuma takde atap
Tapi sangat ringan.. Sangat mudah bukan hanya di Disneyland
tapi untuk seluruh Hong Kong.. 
hehehe.. Naik MTR pun senang.. siyes senang.. 

5. More tips will be added soon.. 
Jam sudah kul 5.40pm.. mau balik sudah... 

Enjoy the photos.. 










OMG.. Seriously, i like the song.. so damn  romantic!!!



No comments: