Monday, November 24, 2008

:: Apa Mahumu - Maximus ::

Apa Mahumu - Maximus

Kau berjanji
yang kau tak akan pergi
manis mulut berbicara
kau tlah hancurkan
semua yang terindah
menjadi debu berterbangan

Apa mahu mu
kau membuatku
jadi tak menentu
apa kah salah ku
hingga kamu
hancurkan hatiku

Hanya sesalan yang ada
yang bermain dalam jiwa
baru ku sadari
cinta mu beracun dalam cinta
yang kita cipta



Mengalah... tak abes2 lagi ke Cik Zuraiha Harris dengan perkataan 'mengalah' demi kepentingan dan kebahagiaan orang lain? Yup. mungkin dah sinonim dengan nama aku kot, dsebabkn itu, aku tak dpt lari dari perkataan 'mengalah' ni..

So, skrg ni aku terpaksa menghadkan skop dan keluasan idea aku dlm meluahkan apa yang aku rasa di BLOG AKU SENDIRI semata-mata MENJAGA HATI orang yg tak pernah nk jaga hati aku mahupun mempedulikan perasaan aku ( ye la.. dia rasa dia je ade perasaan kot.. ye la.. dh nk kene paham perasaaaan dia je.. ) Sound like stupid but thats the reality yg aku tgh hadapi ni. dah la.. busan lak aku dgr perkataan MENGALAH nih.. sama busan dgn aku dengar perkataan MAAF daripada budak tu..

Tukar Topik : I've planned a few things yg aku fikirkan semua adalah demi kepentingan diri aku sendiri. Cuma aku nak soal diri aku, boleh ke aku buat ape yg aku plan tu. tapi baru2 ni pun aku dh buat sebenarnye. aku rasa seronot plak bile bperangai cam budak2 aritu. wakakka. mmg buruk dipandang, tapi hati aku senang. yeayyyyyyyy~ jom maen lompat2 lagik~!!! Sunway Lagooooonnnnn!!!!

Dan hari ini dapat gaji.. bulan ni aku nk peringatkan diri aku sendiri, jgn boros2. smlm baru dpt payment daripada boss. aku tak markup pape pun, kira pulangkan modal aku guna utk beli album + cuci gambo sume je. tak mniaga pun. { tanak boros tp dh berjaya beli sehelai tshirt .. apo cito neh??? }


lalallala.. ini lah baju den beli untuk hari ini dengan hari RM22/= .. sape2 nk pesan leh pesan.. tapi wa charge RM25. skali servis charge~


add-on

aku terjumpe satu soalan yang agak menarik...

"Why do some people feel the need to control someone elses life rather than living their own?"

dan ape jawapan yg diberikan ke atas persoalan di atas? please read next paragraph. tq~

"The need to control is really about them. It isn't about the people they are trying to control — it's about a need that they are trying to fill, or a fear that they may have. When a person is trying to control all the external chaos in their world, they are really trying to control their internal chaos.

Controlling people are so afraid of losing the people around them, that they drive the ones they love away with controlling behavior.

They dont seem to care how you feel. They may be feeling like they will never measure up, they'll never be good enough, there's nothing they can ever do to please you.

It actually cripples their health. They're going to find they have less and less energy to keep all of the balls in the air. And some of them are going to start hitting the ground, and then they're going to start panicking.

They know on a rational level that it isn't possible to control people and the world"

No comments: