Friday, April 18, 2008

:: Kegembiraan & Kemaafan ::

"Kegembiraan ibarat semburan pewangi, pabila kita memakainya semua akan dapat merasa keharumannya. Oleh itu berikanlah walau secebis kegembiraan yang anda miliki itu kepada teman anda"

Dah lama aku tak cari Mutiara Kata untuk dijadikan motivasi kepada diri aku sehinggalah aku perasan dekat status YM Kak Emi, banyak betul mutiara kata yang boleh memberikan aku kesedaran dan motivasi. So, hari ni terbuka hati aku untuk cari sepatah dua kata yang boleh dikongsikan bersama.

Kalau kita happy, jangan happy sorang2. Kongsi kegembiraan kita, dan jom kita happy sama-sama. Kadang-kadang dengan hanya secebis senyuman kita, kita mampu menggembirakan seseorang, tak perlulah dengan menghadiahkan dia bunga, kad atau sekeping cek bernilai RM20,000.. (tapi kalo hadiahkn aku RM20,000, aku rasa aku akan lebey happy kot~)

"Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka. Kemaafan yang diberi secara ikhlas umpama pisau bedah yang boleh membuang segala parut luka emosi"

InsyaAllah.. aku akan cuba memaafkan dia..

No comments: